pátek 9. prosince 2016

Budiž světlo

Jak se zdá, tak vydání Favorita proběhlo úspěšně, za což chci zvláště poděkovat  Guennimu (WorkerBee), autorovi skvělé fyziky, který to taktéž testoval. Než ale celý projekt uspím (a doufám, že ne navždy), tak si zde dovolím osvětlil pár věcí:

Autor modelu - Škoda Favorit se poprvé objevila ve hře GTA III už v roce 2004 a po náročném pátrání se mi podařilo najít jejího původního autora. Je jím (překvapivě) polský modelář SalaA. Překvapivě proto, že další modifikace a konverty se pak objevovaly spíše od českých tvůrců. A někdy je až k nevíře, jak se o svá "autorská" práva dokáží hlásit i borci, kteří  model pouze vylepšili a nebo konvertovali do ostatních her. Korunu tomu nasadil jeden, který byl už situací natolik rozlícen, že vydával jen obrázky svých konvertů do Mafie a samotné mody nikomu neposkytoval.
SalaA na můj mejl sice neodpověděl, ale předpokládám, že proti mé práci nemá námitek, když už ustál všechno to handrkování kolem svého výtvoru.
Deformace - nechtěl jsem Favoška moc muchlat, tak jsem byl s deformacemi docela opatrný, ale nakonec se všechno povedlo, jak má. Pro generace budoucí ale musím přiznat, že s tím byl trochu problém. Vlastně dva. Za prvé mi neustále propadával přední nárazník až někam "do pekla", poté co se při havárii utrhl. Nakonec pomohlo, když jsem původní kolize (mnou upravené) nahradil novými z originálního modelu Xsary (pouze mírně zmenšenými).
Za druhé se mi projevila stará bolístka modelů, exportovaných přes Zm2 - zadní nárazník se deformoval zcela symetricky, což každý uzná, se při havárii stane opravdu zřídka (vlastně nikdy). Tady byla náprava jednodušší, protože už z minula jsem věděl od Kubrta, že se musí celý model vyosit. Nejlíp je to možné udělat tak, že se zvolí v Zm2 Hide all. Pak se zviditelní Parent, označí se (SEL ON), zviditelní se všecko ostatní (Show all) a parentem se nepatrně pohne po ose X při zvolené možnosti Move - Affect children. Na export do hry to nemá žádný jiný vliv.
Volant - je opravdu zvláštní, jaké záhady v sobě skrývá engine RBR. Například volant se otáčí pouze v pohledu zevnitř, takže necháte-li při replayi klasickou vnější kameru, můžete vidět Richarda jak usilovně točí volantem, ten se ovšem ani nehne...
Prostudoval jsem, jak na to šel Kazuma a zjistil jsem, že je to docela prostý "hack". Oba volanty se spojí do jednoho objektu nazvaného i_steerinwheel tak, aby se jejich polohy shodovaly. Volant s materiálem internal bude vidět zevnitř, external zvenku. Jestli hra vyžaduje i přítomnost objektu e_steeringwheel jsem nezkoumal a raději ho zachoval (a vypnul v INI).
Světla - tady je zakopaný asi už poslední pes - hlavní světla při rozbití poslušně zhasnou, ta přídavná ovšem svítí i tehdy, když už přední nárazník i s rampou dávno upadl (ale nepropadl:-)). No, snad to nebude taková hrůza, když to nevyřeším. Ostatní modely svítí také. Takže - budiž světlo!

Žádné komentáře:

Okomentovat